Благодарим Ви, че избрахте матраци „НАНИ“, които са произведени чрез прилагането на
високотехнологични решения и материали и при високо качество на изработката. Производството се извършва съгласно изискванията на системата за управление на качеството
ISO 9001:20015.
1. Производителят на матраци „НАНИ“ предоставя на своите потребители 2 години гаранция на външната част (калъфа) на своите изделия и до 20 години удължена гаранция за ядрото, като срокът на тази гаранция за всеки един от моделите е посочен в таблицата към тази гаранционна карта. Удължената гаранция се активира и валидира, след регистрация на закупения от Вас продукт в уеб сайта на матраци НАНИ на уеб адрес:
https://register.matracinani.bg/product-register
не по-късно от 14 дни от датата на покупката, удостоверена с документ за продажба.
2. Гаранционният срок на матраци „НАНИ” започва да тече от датата на покупката, удостоверена с оригинални фактура (експедиционна бележка) и/или касова бележка от продавача.
3. Гаранцията, предоставена от производителя на матраци „НАНИ”, важи само в случай, че клиентът е спазил стриктно условията, отбелязани в гаранционната карта на продукта и инструкцията за употреба.
4. Гаранцията на матраци „НАНИ” покрива:
- Съществено различие на закупения продукт с отбелязания на него етикет модел;
- Несъответствие на размерите на закупения продукт с отбелязаните на индивидуалния етикет, когато отклонението в ширина, дължина или дебелина надвишава два сантиметра; Според БДС стандарт за еднолицеви матраци технологичния допуск на рамката е до 20 мм под размера отбелязан на етикета на продукта.
- Несъответствие на закупения продукт, проявило се по време на неговата експлоатация в рамките на гаранционния период, изразяващо се в необратима еластична деформация на ядрото (пяната или пружините) на матрака повече от два сантиметра от прекараната права най-външна линия на изделието;
5. Гаранцията на матраци „НАНИ” не покрива:
- Дефекти, причинени от отбелязаните в гаранционната карта и инструкцията за употреба начини на неправилното използване на закупения продукт;
- Дефекти, появили се в резултат на външно влияние, механични повреди, повишена влажност, опити за поправки и др., причинени от клиента или трети лица, включително, но не само: продължително складиране, почистване на продукта с абразивни препарати, опити за ремонтни дейности, от домашни любимци и др;
- Несъответствия, получени в резултат на съхранение или ползване при неестествени условия на замърсяване или влага;
- Експлоатационна деформация на външната част – разшити конци на капитонажа или борда, петна по текстила, изместване на борда и др.;
- Когато клиентът не е в състояние да представи документи за покупката –фактура (експедиционна бележка) и/или фискален бон и гаранционната карта на продукта с датата на продажбата и печата на продавача.
6. Всякакви основателни претенции към „Паралел“ ЕАД свързани със скрити производствени дефекти или влошено качество на матраци „НАНИ“, които не са причинени от обикновената им употреба, се отнасят до мрежата от търговци, като заедно с рекламацията следва да се представят документи за покупка – фактура (стокова разписка) и/или фискален бон – гаранционна карта на продукта и описание – протокол на рекламираното изделие.
7. Производителят на матраци „НАНИ” гарантира отстраняването на всички скрити производствени дефекти или влошено качество, възникнали по време на гаранционния период. Отстраняването се извършва в дома на клиента, а ако това е невъзможно – в завода на производителя. Разходите за транспорт се поемат от производителя, като отговорността на клиента се свежда до правилно и сигурно опаковане на рекламирания продукт, описание–протокол на рекламираното изделие и доставката му до най-близкия склад (представител) на производителя.
8. При невъзможност за отстраняване дефекта на продукта, на клиента се предлага замяната му с нов.
9. Скритите производствени дефекти, възникнали по време на гаранционния период се отстраняват в срок от един месец считано от датата на предявяване на рекламацията от потребителя.
10. Отстраняването на дефект или замяната на матрак в гаранционния период не води до удължаване на гаранционния срок.
11. Отстраняването на дефект, който не е покрит от гаранцията или замяната на матрак след гаранционния период, е за сметка на клиента.
12. При нужда се предлага след гаранционен ремонт на всички модели, като услугата се заплаща според ценоразписа на производителя www.matracinani.bg
С осъществяване на покупката клиентът приема и се съгласява с настоящите гаранционни условия, условията, отбелязани в гаранционната карта на продукта и инструкцията за употреба, които са му предоставени и при покупката.
V. ПОЛЕЗНА ИНФОРМАЦИЯ
От съображения за сигурност е важно да няма празно пространство между матрака и детското креватче.
- Дължината и ширината трябва да са такива, че максималното разстояние между матрака и страните да не надвишава 30 мм.
Съответства с EN 16890+A1:2021, изискване установено от Европейския комитет по стандартизация.
- Артикулът е подходящ за легло с вътрешни размери, показани на етикета на изделието
- Не използвайте продукта, ако някоя част е счупена; скъсани или липсващи и използвайте само резервни части, одобрени от производителя
- Имайте предвид риска от открит огън и други източници на силна топлина, като електрически огньове, газови пожари и др. в непосредствена близост до детското легло (креватче и окачено легло).
- Не използвайте повече от един матрак в кошарата (креватче и окачено легло).
VI. ЗАКОН ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ЦИФРОВО СЪДЪРЖАНИЕ
И ЦИФРОВИ УСЛУГИ И ЗА ПРОДАЖБА НА СТОКИ
В сила от 01.01.2022 г., Обн. ДВ. бр.23 от 19 Март 2021г.
Чл. 31. (1) Продавачът отговаря за всяко несъответствие на стоката, което съществува в момента на доставяне на стоката и което се появи в рамките на две години, считано от този момент.
Чл. 33. (1) Когато стоките не отговарят на индивидуалните изисквания за съответствие с договора, на обективните изисквания за съответствие и на изискванията за монтиране или инсталиране на стоките, потребителят има право:
1. Да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие;
2. Да получи пропорционално намаляване на цената;
3. Да развали договора.
(2) В случаите по ал. 1, т. 1 потребителят може да избере между ремонт или замяна на стоката, освен ако това се окаже невъзможно или би довело до непропорционално големи разходи за продавача, като се вземат предвид всички обстоятелства към конкретния случай, включително:
1. Стойността, която би имала стоката, ако нямаше липса на съответствие;
2. Значимостта на несъответствието, и
3. Възможността да бъде предоставено другото средство за защита на потребителя без значително неудобство за потребителя.
(3) Продавачът може да откаже да приведе стоката в съответствие, ако ремонтът и замяната са невъзможни или ако биха довели до непропорционално големи разходи за него, като се вземат предвид всички обстоятелства, включително тези по ал. 2, т. 1 и 2.
(4) Потребителят има право на пропорционално намаляване на цената или да развали договора за продажба в следните случаи:
1. Продавачът не е извършил ремонт или замяна на стоката съгласно чл. 34, ал. 1 и 2 или, когато е приложимо, не е извършил ремонт или замяна съгласно чл. 34, ал. 3 и ал. 4 или продавачът е отказал да приведе стоката в съответствие съгласно ал. 3;
2. Появи се несъответствие въпреки предприетите от продавача действия за привеждане на стоката в съответствие; при несъответствие на стоки с дълготрайна употреба и на стоки, съдържащи цифрови елементи, продавачът има право да направи втори опит за привеждане на стоката в съответствие в рамките на срока на гаранцията по чл. 31;
3. Несъответствието е толкова сериозно, че оправдава незабавно намаляване на цената или разваляне на договора за продажба, или
4. Продавачът е заявил или от обстоятелствата е ясно, че продавачът няма да приведе стоката в съответствие в разумен срок или без значително неудобство за потребителя.
(5) Потребителят няма право да развали договора, ако несъответствието е незначително. Тежестта на доказване за това дали несъответствието е незначително се носи от продавача.
(6) Потребителят има право да откаже плащането на оставаща част от цената или на част от цената, докато продавачът не изпълни своите задължения за привеждане на стоката в съответствие.
Чл. 39. (1) Търговската гаранция обвързва този, който я предоставя, съобразно условията, посочени в заявлението за предоставяне на търговска гаранция или в свързаната с него реклама, налична преди или по време на сключване на договора.
(2) Когато производител предоставя на потребителя търговска гаранция за трайност на някои стоки за определен период от време, производителят отговаря пряко пред потребителя през целия срок на търговската гаранция за трайност на стоките, по отношение на ремонта или замяната на стоките, съгласно чл. 34. Производителят може да предостави на потребителя по-благоприятни условия в заявлението за предоставяне на търговска гаранция за трайност.
Чл. 40. (1) Заявлението за предоставяне на търговска гаранция се предоставя на потребителя на траен носител най-късно при доставянето на стоките.
(2) Заявлението за предоставяне на търговска гаранция включва следната информация:
1. Ясно посочване, че при несъответствие на стоките потребителят има правни средства за защита срещу продавача, които не са свързани с разходи за него, и че търговската гаранция не засяга тези средства за защита на потребителя;
2. Името и адреса на лицето, предоставящо търговската гаранция;
3. Процедурата, която потребителят трябва да спази, за да получи изпълнението на търговската гаранция;
4. Посочване на стоките, за които се прилага търговската гаранция, и
5. Условията на търговската гаранция.
(3) Информацията по ал. 2 трябва да бъде ясна, разбираема и лесна за четене. Информацията задължително се предоставя на български език.
(4) Неспазването на някои от изискванията на ал. 2 и 3 не засяга обвързващия характер на търговската гаранция за лицето, предоставило гаранцията, и потребителят може да се позове на нея и да претендира за изпълнение на посоченото в заявлението за предоставяне на търговска гаранция.